Vakantie!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu Vakantie!! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu

Vakantie!!

Door: Robbie

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vakantie ja, heerlijk! De verslagen zijn opgestuurd dus de 15 weken stage zitten erop. Als ik eerlijk ben heb ik natuurlijk 4 maanden vakantie hiero. Maar de komende drie weken geen werk voor mij. Het betekent niet dat ik niets te doen heb, alles is volgepland met twee weken reizen door het Zuidereiland van NZ.

Eerst nog maar eens een samenvatting van de afgelopen anderhalve week. Zoals de kenners wel zullen weten, de trilogieën van The Lord Of The Rings en The Hobbit zijn opgenomen in NZ. Ik als iemand die praktisch nooit films kijkt had deze ook nog nooit gezien. Op donderdag toch maar eens begonnen met deel 1 van Lord Of The Rings en op vrijdag deel 2 er maar achteraan geplakt. Dit moest ik wel doen want op zaterdag gingen Jaap en ik naar Hobbiton, het bekende dorpje van de Hobbits in de films. Normaal zou dit niet iets zijn wat ik zou gaan doen, maar Jaap had een tour als cadeau gekregen van zijn vrienden, en met z'n 2en is uiteraard gezelliger dan alleen. Waar ik geen fan ben van de films, was het toch erg mooi om te zien. Ook wordt er uitgelegd hoe ze filmen in verschillende hoeken zodat bepaalde personen er groter of kleiner uit zien. We mochten ook een kijkje nemen in een van de huisjes, ware het niet dat alle scenes in de huizen opgenomen zijn in studio's. In de huisjes was dus geen klap te zien helaas. Na een pilsje in The Green Dragon en een lekkere lunch was het weer tijd om naar huis te gaan. Zondag een lekker rustig dagje gehad, de stad ingegaan om wat kleren te kopen aangezien het nodige versleten was.

Toen brak de laatste werkweek aan. Ik had voor mijn reis een klein woordenboekje gekocht voor het geval ik nodig mocht hebben. Het heeft 14 weken lang in m'n koffer gelegen tot ik het deze week meebracht naar het werk. Uiteraard moest iedereen proberen van alles uit te spreken maar werkelijk waar niets ging in een keer goed haha. Waar er nog wel eens lacherig werd gedaan om mijn Engels was het deze week mijn beurt. Er was ook tijd voor serieuze zaken, zo heb ik de verslagen afgerond en opgestuurd, nu in afwachting van de beoordeling.

Vrijdag, mijn laatste werkdag, was het kerstdiner/borrel op stage. Ik weet natuurlijk wel beter, het was mijn afscheidsborrel ;). Omdat de nieuwe kas klaar is en bijna alles geplant is werd het diner in de nieuwe kas gehouden. Hele gezellige laatste avond gehad met de collega's!. Op zaterdag was er geen tijd om bij te komen van de bierie's op vrijdag want Jaap en ik zijn naar de Bay of Islands geweest. 'S ochtends vertrokken richting Paihia en vanaf daar een bootje gepakt naar Russell. Een lekkere lunch gehad en naar Long Beach geweest. Het weer was niet opperbest dus we hebben maar geen duik gewaagd. In de avond op zoek gegaan naar een slaapplek en uiteindelijk bij een backpackers hostel uitgekomen. Een low budget slaapplek en overal gezellige mensen. Het grootste deel van de avond, onder het genot van wat drankjes, met een Engels koppel aan de praat geweest. Uiteindelijk nog naar de plaatselijke DJ Night geweest voor een uurtje. Dit leek wel een bijeenkomst voor Europeanen met vooral Engelsen en Duitsers. Gezellige fiske maar rond 2 uur maar naar bed want om 8 uur stond een zwem met dolfijnen op het programma. Maar wat sliep ik slecht, niet normaal. Om 3 uur wakker geworden en vanaf 6 tot 7 heb ik geen oog meer dicht gedaan. Tot overmaat van ramp was het ook nog eens zo'n slecht weer dat de dolfijnen trip werd afgelast... Toen zijn we maar naar huis gereden omdat er toch niets te doen was in dat pleuris weer.

Vandaag een vrij dagje. Al m'n spullen vast gepakt voor morgen want dan staat de vlucht naar Christchurch op het programma. Vanuit daar ga ik naar de mooiste plekjes over het hele Zuidereiland. In de foto's is een plattegrondje te vinden met een grove weergave waar ik naar toe ga de komende twee weken. Overigens zullen het vreemde feestdagen worden dit jaar. Kerstmis vier ik met mensen die ik op het moment nog niet ken en Oud op Nieuw zit ik in het vliegtuig naar huis toe, is ook eens een keer wat anders :). Dit was mijn laatste verhaaltje vanuit NZ. De allerlaatste zal ik vanaf de Veluwe typen als ik terug ben. Tot 1 januari! Ik verwacht jullie natuurlijk allemaal fris en fruitig op het vliegveld ;)

  • 15 December 2014 - 06:53

    Martin:

    Geniet er nog van jongen! Tot in het nieuwe jaar

  • 15 December 2014 - 06:56

    Harrie:

    Hee Robbie,
    En nu: Heerlijk genieten!!! We zien en spreken elkaar weer in Erp!! Groente!! ;)

    Harrie

  • 15 December 2014 - 08:20

    Maggie:

    Heel veel plezier....
    Groetjes Maggie

  • 15 December 2014 - 09:36

    Moeders:

    Ha die Robbie !!

    Laatste bericht, nu vakantie !!
    Morgen een goede reis naar het zuider eiland, en dan alleen alleen nog maar gaan genieten
    van alle dingen die je de komende 2 weken gaat doen!!
    Wij gaan in de tussentijd Kerst vieren, en het oude jaar afsluiten.
    Een jaar waarin veel dingen zijn gepasseerd, maar gelukkig wel veel goede gebeurtenissen.
    En dan op 1 januari ben je er weer !!!
    Superfijn!
    See you later !!!!



  • 15 December 2014 - 18:31

    Ria:

    Hoi Rob

    Klinkt allemaal relaxt en gezellig. Jammer van de dolfijnentocht, leek me zo super. Nu nog lekker genieten van je vakantie. Hoop dat je mooie dingen gaat zien en die kerst gaat jou wel lukken, een biertje en een babbel en het is gezellig.
    Zie je in 2015 op de veluwe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Voor mijn buitenlandse stage ga ik vier maanden vertoeven in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2015

Home sweet home

15 December 2014

Vakantie!!

03 December 2014

Het einde nadert

15 November 2014

Weekendtrip Coromandel

03 November 2014

Raar weekje
Rob

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 6546

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: