Raar weekje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu Raar weekje - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu

Raar weekje

Door: Robbie

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Een raar weekje, dat was het ja. Twee weken terug, dinsdagochtend, de wekker ging om me klaar te gaan maken voor een nieuwe dag op stage. Zoals gewoonlijk checkte ik eerst nog even m'n WhatsApp. Deze was aardig volgespamd en het ging allemaal over hetzelfde onderwerp: het zogenoemde 'bakfietsongeluk'. Al vrij snel werd me duidelijk dat Joop erbij betrokken was. Joop was al jaren vlagger bij de A2 van Erp, volgens mij al voor een langere tijd dan dat ik op deze aarde ben. Omdat ikzelf dit seizoen voor het eerst met de A2 na de wedstrijden ga, ken ik Joop persoonlijk niet zo goed. Toch moet ik zeggen dat het me bezig heeft gehouden gedurende de week. Vanuit Nederland regelmatig een update, deze waren vaak niet hoopgevend en de meeste zullen wel weten hoe het helaas is afgelopen...

Het beste wat hier tegen helpt is afleiding heb ik wel geleerd uit het verleden. Daarom op dinsdag toch maar mee naar de bios gegaan voor een film op 'Cheapy Tuesday'. De film, genaamd Let's be cops, ging over twee mannen die verkleed gaan als politie naar een feest maar uiteindelijk in het echte leven politie en boefje gaan spelen. Een komedie maar ook met geregeld wat actie, een aanrader wat mij betreft!

Op woensdag besefte ik ineens dat ik op deze dag al halverwege mijn stageperiode ben. Dit deed me ook beseffen dat het allemaal snel gaat, heel snel. Op het moment van typen zitten we alweer in november. Oftewel, over minder dan twee maanden zet ik weer voet op Hollandse bodem. Twee maanden waar ik nog enorm van moet gaan genieten, het weer wordt beter en ik zie vooral uit naar de laatste twee weken op het Zuidereiland waar ik m'n vakantie voor 2014 kan gaan houden, zin in! Daarnaast heb ik het op stage ook nog steeds naar m'n zin, een gezellige groep mensen waar ik het stuk voor stuk goed mee kan vinden. Ook de opdracht gaat nog prima, vandaag (3 november) toevallig de eerste roos geoogst voor m'n meetresultaten. Dit was wat later dan verwacht maar ik heb er wel vertrouwen in dat ik er genoeg kan oogsten de komende weken.

Goed, ik zal het vanaf nu chronologisch proberen te houden want volgens mij wordt het er niet duidelijker op. Op donderdagmiddag ben ik samen met Harry op rak geweest. Hij heeft een 100-tal hortensia's gekregen van een kweker in de buurt die hij gaat gebruiken voor het blad van de plant. Hij moest er nog wat ophalen dus ik ben met hem mee gereden. Op het bedrijf een rondleiding gekregen, het lijkt in de verste verte niet op hoe het in Nederland gebeurd dus leerzaam om te zien hoe hier geteeld wordt. Waar Nederland toch wel bekend staat om zijn tuinbouw was het niet zo verwonderend dat deze teler uit Nederland kwam. 28 Jaar geleden geëmigreerd en hij wil nooit meer terug naar Nederland en geniet hier van het rustige leven.

's Avonds zijn Harry, Steffan, Jaap en ik naar pokeravond geweest. De inleg was 20 dollar, een mooi bedrag wat mij betreft. We speelden met negen man aan één tafel dus het duurde nogal lang. Eerlijk gezegd te lang voor degene die de volgende ochtend moeten werken. uiteindelijk met lege handen naar huis maar een gezellige avond gehad.

De bouw van de nieuwe kas op stage is ook weer flink gevorderd en inmiddels staat de behuizing er en zit al het glas erin. Dit was een reden om op vrijdag na het werk wat pilseners te drinken met de bouwvakkers. Al gauw viel me op dat ze het bier werkelijk waar naar binnen goten. Alledrie hadden ze minst een stuk of acht/negen flessen achter de kiezen en eentje moest er nog huis rijden... Voor mezelf werd het uiteindelijk een rustig avondje. Vanwege de korte nacht na de pokeravond was ik wel toe aan een vroege nacht.

Na een heerlijke nacht was het zaterdag eveneens heerlijk wakker worden. Het was schitterend weer buiten en dit kwam goed uit aangezien er 's middags feest op het programma stond van Brandon, een vriend van Steffan. Van tevoren Steffan nog meegeholpen met het maken van bakken om groentes te verbouwen (zie foto's). Hierna op naar het feest en het zwempak maar meegenomen wat er was een zwembad. Ware het niet dat het water ijskoud was dus ik heb denk ik zo'n 6 seconden 'gezwommen'. Waar me voorafgaand werd verteld dat het feest van 1 tot 7 duurde dacht ik dat er werd bedoeld 7 uur 's avonds. Dit had ik dus fout.. het ging door tot 7 uur 's ochtends haha. We hebben het niet zo laat gemaakt en gingen rond een uurtje of 1 naar huis naar een mooie feestje.

Overigens was er zaterdagochtend een Indiaas echtpaar hier aangekomen en zij verbleven in het weekend met ons. In plaats van betalen verrichtten ze flink wat werk rond het huis en het bedrijf. Ze vielen met de neus in de boter met hun eerste klus: Stront scheppen! Daarnaast deden ze ook graag de afwas, van mij mochten ze wel wat langer blijven dus ;).

Daags na de zwembadparty was het lichaam toe aan een rustig dagje. Een week eerder was Steffan's verjaardag, omdat Monique verwachtte dat we op zondag allemaal wat katerig zouden zijn na zijn feest op de zaterdag had ze zijn verjaardagsdiner uitgesteld tot vandaag. Ware het niet dat we vandaag ook niet al te fit waren haha. Uiteindelijk toch genoten van een lekker diner.

Maandag was het geen tijd voor werk want het was Labour Day, een landelijke vrije dag. Ik had bedacht om midden in de nacht (half 3) PSV te gaan kijken omdat ik maandag toch wat uit kon slapen. M'n wekker daadwerkelijk gezet en ook om half 3 wakker geworden. Binnen 10 seconden had ik echter al beslist dat ik beter weer kon gaan slapen... Op Labour Day niet zo veel bijzonders gedaan, de groentebakken afgemaakt en naar het tuincentrum geweest om wat plantjes te kopen. Ik begrijp ook nog steeds niet waar Labour Day nou precies op slaat, het lijkt een slechte smoes om een dag vrij te zijn.

Een korte werkweek die eigenlijk niks bijzonders opleverde. De negende week al weer op het bedrijf en ze beginnen voort aardig op elkaar te lijken. Daarom de avonden maar vullen met wat activiteiten. Dinsdag was het weer filmavond (ritueel inderdaad), dit keer naar Fury. Deze gaat over WOII waarin een Amerikaanse tank centraal staat. Alle gore dingen over de oorlog komen er in voor, erg indrukwekkend om te zien. De pokeravond op donderdag leverde wederom geen winst op maar was wel weer gezellig. Dit keer met maar zes spelers dus kon er een stuk meer gespeeld worden.

Matt vroeg eerder in de week of ik op vrijdagavond mee naar Spookers wilde. Spookers is een soort van park met een spookhuis/bos/maisveld. Het klink kinderachtig maar dat was het niet haha. De minimum leeftijd is niet voor niets 16 jaar. Wat me vooral opviel was dat het allemaal heel realistisch was gemaakt, ook de schrikeffecten waren goed. Omdat het Halloween was, was het vrij druk. Hierdoor moesten voor de eerste attractie ruim een uur wachten. Gelukkig werden we 'vermaakt' door een of ander groen, schreeuwend jong.. Wat ik jullie niet wil onthouden is het volgende: Mariah was ook mee, zij is de vriendin van Matt. Ik wist al dat ze niet erg slim was en dit onderstreepte ze nog maar eens met de de vraag hoe ver Amsterdam van Nederland af ligt. Haha. Bij de vraag of ze in Nederland veel windmolens hebben had ik eigenlijk iets anders met de W verwacht. Dit is namelijk het gene waar de meeste jongeren aan denken als je verteld dat je uit Nederland komt.

Zaterdag was een soort van dejavu met de week ervoor. Wederom feest, zelfde huis, zelfde tijd, voornamelijk dezelfde mensen. Dit keer was het een verlovingsfeest. De vrouw in kwestie werkt als receptionist bij Van Lier en de man is een goede vriend van Steffan. Vanwege de feesten de weekenden ervoor waren Jaap en ik hier ook voor uitgenodigd. Goed feestje, de enige domper was dat om 10 uur het bier op was waardoor het redelijk snel leeg liep. Rond 12 uur dus maar naar huis gegaan, op zich niet zo erg want dat betekende dat ik én een goede nacht had én PSV kon kijken in de morgen. Die goede nacht viel me tegen, rond een uur of 4 wakker geworden door een kraaiende haan. Om kwart voor 9 tegen een online streampje opgezocht voor PSV. Deze wedstrijd niet kunnen afkijken omdat ik Jaap weg zou brengen naar de tattooshop. Hij liet vandaag een tattoo zetten, niet zo maar eentje want het duurde bijna 7 uur om 'm te laten zetten. In de middag had ik dus wat tijd voor mezelf aangezien de Steffan al vroeg in de ochtend was vertrokken om wat bij te klussen. Uiteindelijk 2,5 uur gewandeld (gevolg is spierpijn) in de bossen waar ik denk ik 10 mensen ben tegen gekomen, heerlijk rustig dus. Nadat ik Jaap weer op had gepikt was het vroeg bedtijd na een heel mooi weekend!

  • 03 November 2014 - 09:39

    Moeders:

    Ha die Robbie !!

    Weer een mooi begin van de week met een gezellig verslag van je avonturen daar in Nieuw Zeeland !
    Nadat je gisteren 'live'op skype was, nu nog even alles rustig nagelezen !
    We merken aan alles dat je het super naar je zin hebt daar! Ook voor ons heel fijn !
    Het gaat inderdaad heel hard met de tijd, en voor je het weet zit het er al weer op.
    Hier lijkt het weer geen afscheid te kunnen nemen van de zomer, temperaturen waar we in augustus jaloers op waren !
    Morgen bezoek uit Nederland, ook gezellig ;-)
    Het ga je goed, lekker blijven genieten van alle dingen, en vooral ook zo blijven schrijven !

    groetjes vanuit het Erpse

  • 03 November 2014 - 12:00

    Ria Hanenberg:

    Hoi Rob
    Wat betreft je nevenactiviteiten is het wel gezellig. Klinkt goed en leuk om te horen dat je veel mensen ontmoet.
    Fijn dat je project goed loopt.
    Inderdaad de tijd vliegt wanneer je het naar je zin hebt.
    Prachtig om te lezen.
    Veel plezier

  • 03 November 2014 - 13:52

    Sjemmiej:

    Hey Robbie!
    Klinkt allemaal wel goed daar. Vergeet je niet om ook het mooie Noordereiland te verkennen?
    Bay of Islands, Coromandel en Rotorua zijn wel echte aanraders!
    En wanneer ga jij je tattoo laten zetten? :p

    Groetjes,
    Mirjam

  • 03 November 2014 - 20:42

    Harrie V D Steen:

    mooi verhaal weer Rob en ja de tijd gaat verschrikkelijk hard!! Dat vindt Teun ook in Toronto.
    Je krijgt trouwens de hartelijke groeten van Teun.
    Daar in Canada begint het weer nu wel wat minder te worden, in het weekend de eerste nachtvorst(je) maar wel met een gevoelstemperatuur van -10 !! En de eerste sneeuwvlokken hebben we daar ook gespot.

    Groetuh Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Voor mijn buitenlandse stage ga ik vier maanden vertoeven in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2015

Home sweet home

15 December 2014

Vakantie!!

03 December 2014

Het einde nadert

15 November 2014

Weekendtrip Coromandel

03 November 2014

Raar weekje
Rob

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 6548

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: