Het einde nadert - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu Het einde nadert - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu

Het einde nadert

Door: Robbie

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 December 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Het einde van mijn stage nadert inderdaad. Nog 7 werkdagen en de 15 weken zitten erop. Ik heb er een dubbel gevoel bij, van de ene kant heb ik het er enorm naar m'n zin en zou ik nog best een tijd kunnen werken op de kwekerij. Van de andere kant betekent het einde van mijn stage het begin van mijn vakantie voor 2014! Erg veel zin in!

Terug naar 2,5 week geleden. Het vorige verhaal typte ik op een zaterdagmiddag, omdat het weer bagger was in dat weekend. Daarom op zondag maar een indoor activiteit opgezocht. 's Middags samen met Jaap Auckland ingereden richting Kelly Tartlon's Aquarium, dit is hetzelfde als Sealife wat je geloof ik in Scheveningen hebt. Zo heb ik hier voor het eerst in m'n leven pinguïns gezien. Het enige wat deze wezens doen is chillen en staren naar het plafond (check foto's), geinig om te zien. Verder waren er verschillende haaien en alle vissen van Finding Nemo hadden ze in een aquarium gedumpt. Omdat we al weer redelijk vroeg terug waren ging ik nog voor een rondje over de trimbaan. En dat op een zondag! De calorieën kwamen er trouwens 's avonds weer aan met een lekkere bbq aangezien het weer gedurende de dag mooier en mooier werd. Het weekend afgesloten met een skypesessie met het thuisfront, doet altijd weer goed om de familie weer even te spreken.

De afgelopen weken op het werk zijn erg druk, heel erg druk. De bouw van de nieuwe kas loopt op zijn einde daarom was het tijd voor het inbrengen van de stands (stellage voor de substraatmatten), goten (pleuris werk!), substraatmatten zelf, druppelslangen en alles wat er ook maar moest gebeuren. Ook de eerste planten zijn gepland! Heb er wat foto's bijgestopt voor de geïnteresseerden. Het gevolgd van deze lange, zware werkdagen was dat ik in de avond weinig tijd en puf over had om nog wat te doen. Lekker chillen op de bank en op tijd naar bed, ook niet verkeerd. Daarnaast ben ik natuurlijk ook nog bezig geweest met m'n opdracht. Toevallig heb ik vandaag het conceptverslag naar mijn leraar gestuurd en is het wachten op feedback (hopelijk niet te veel;) ).

Na een weinig bijzondere week volgde ook weinig bijzonder weekend. Op vrijdag was het tijd voor het wat biertjes na het werk, deze rakkers in combinatie wat vermoeidheid zorgde ervoor dat ik al vroeg besloot om naar bed te gaan. Een lange nacht als gevolg waarna ik zaterdag weer topfit was een wandeling te gaan maken. Op internet een wandeling naar een waterval opgezocht die in de buurt was, het was lekker weer dus dat beviel prima! De zaterdag afgesloten met een gezellig avondje uit met Jaap, Steffan en Aaron (buurjongen). Op zondag deed ik mijn dappere best om wakker te blijven om PSV te kijken om half 1 's nachts. De eerste helft heb ik gehaald maar toen was het beter om te gaan slapen gezien de wekker om kwart over 6 zou gaan.

Overigens is Monique, de vrouw des huizes, drie weken op rak als begeleider van 17-jarige buitenlandse studenten (politie agentje spelen dus). Dit betekent voor ons dat er weinig gekookt wordt haha. Gelukkig heeft hier ooit iemand het concept pita pit bedacht. Afhaalvoedsel met behoorlijk wat groente erin, krijgen we toch nog wat gezonds binnen.

Goed, de werkweek was hetzelfde als die ervoor, druk. Daarom ga ik jullie daar niet mee lastig vallen en spoel ik gelijk door naar afgelopen vrijdag. Tijd voor mijn eerste Nieuw-Zeelandse festival! Liam ging met zijn vrienden maar had een kaartje over en vroeg ik mee wou. Domme vraag. Aangezien Skrillex en Steve Aoki draaiden! Voor de ouderen onder ons die het niet kennen, jullie zullen het bestempelen als pokkeherrie gok ik. Na het werk met Liam mee naar zijn huis voor wat eten en een douche want het begon al om 6 uur. Aangekomen daar heb ik het eerste uur, onder het genot van een drankje, me verbaast over de verschillen tussen Nederlandse festivals en hiero. Ten eerste de kleding, de raarste dingen kwam ik tegen. Te tweede hebben ze hier bepaalde 'drink area's'. Buiten deze gebieden mocht je dus niet drinken. Dramatisch idee. Voor een pilsje moest je dus uit de tent, opnieuw in de tent (de tent was verdeeld in 2 delen), het bier daar op drinken, uit de tent en maar weer een nieuwe plekje zien te vinden in het voorste deel van de tent. Voor mijn portemonnee was het een goed iets, die was een keer niet leeg na een avond stappen. Uiteindelijk wel enorm genoten van met name Skrillex, de beste man draaide maar lieftst 2,5 uur! En na wat duw en trek werk kwamen Liam en ik terecht op de 2de rij, heerlijk!

Na een top avond op zaterdag niet zo veel uitgevoerd, Aangezien Monique weg is toch maar eens aan de was begonnen en alles uitgewassen. Het weer stond er ook niet naar om wat buiten te gaan doen, de ene minuut kon de zon schijnen, minuut later kon het stortregen. Nieuw-Zeelands weer schijnbaar. In de avond een barretje, inclusief liveband, opgezocht met Jaap, Adam en Jennifer (vriendin van). Gezellig wat biertjes gedaan tot het parkeergeld op was haha. Toen namen ze ons mee naar een van de groene toppen in Auckland waar ik het een paar verhalen geleden ergens over had. Geen idee wat de naam van het is maar wat ik wel weet is dat het prachtig uitzicht geeft over Auckland by night. Ik heb geprobeerd wat foto's te maken met m'n telefoon maar die had niet zo'n zin om scherpe foto's te maken.

De zondag was aangebroken. Waarschijnlijk was dit de eerste zondag van m'n leven dat ik ben wezen werken. Ik dacht een mooie deal met Harry te sluiten. De wedstrijd PSV - Feyenoord was verzet naar woensdagochtend kwart voor 9 (NZse tijd), onder werktijd dus. Door op zondag een paar uurtjes te werken mocht ik er tijdens de wedstrijd ff tussen uit knijpen. Goeie deal wat mij betreft. Ware het niet dat de wedstrijd opnieuw is uitgesteld. Dit keer vanwege, hoe kan het ook anders, de NS!! Ga je nooit met de trein, heb je nog last van die prutsers. Maar goed, toch gewerkt en lekker de alcoholdampen van de nacht ervoor eruit gezweet.

De avonden deze week zijn vooral gevuld met het plannen van m'n 5 vrije dage op het Zuidereiland. Heb vast een autootje gehuurd en wat B&B's geboekt. In deze dagen ga rij ik naar het Noorden toe om Abel Tasman National Park en Marlborough Sounds te bezoeken. Wat ik hier exact wel of niet ga doen moet ik nog uitvogelen maar dat krijg jullie vast wel te horen. Als ik terug kom in Christchurch begint de rondreis met Contiki. 9 Dagen rond met een bus vol met jongeren over de hele wereld. De activiteiten zijn veelbelovend dus hopelijk wordt het een perfect einde van m'n tijd in Nieuw-Zeeland!

Wederom bedankt voor jullie aandacht en heb een fijne pakjesavond u allen.

  • 03 December 2014 - 08:44

    Martin :

    Mooi verhaal, mooie vooruitzichten! In Kaikoura kun je ook mooie dingen doen. Wij hebben daar gesnorkeld met zeehonden :-) Enjoy!

  • 03 December 2014 - 08:59

    Moeders:

    Ha die Robbie !!

    De laatste loodjes.... Kan me het dubbele gevoel wel voorstellen, maar super dat je het tot nu toe zo goed naar je zin hebt gehad !
    Ook voor ons is de laatste maand zonder jouw gezelschap ingegaan ! Ook weer fijn als je op 1 januari weer voet op Nederlandse bodem zet!
    Daar zien wij naar uit :-)
    Geniet van alle dingen die je de komende weken nog gaat doen, en tot skype maar weer !

    Groetjes uit Erp

  • 03 December 2014 - 09:11

    Harrie:

    hee Robbie's! Skon verhaal weer met leuke fotookes.
    Veel plezier nog die laatste weken!!

  • 03 December 2014 - 10:35

    Anne Verdiesen-van Grinsven:

    wauwww... klinkt als een super tijd daar! Succes met laatste werkdaagjes en heel veel plezier tijdens je vakantie!!!

  • 04 December 2014 - 12:36

    Siebe:

    Erg leuk geschreven Robbie! Ik hoop dat je nog een paar zeer leuke laatste dagen krijgt daar maar kijk er wel weer naar uit om een pilsje in Erp te drinken met je.

    vriendelijke groente,

    Siebe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Voor mijn buitenlandse stage ga ik vier maanden vertoeven in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2015

Home sweet home

15 December 2014

Vakantie!!

03 December 2014

Het einde nadert

15 November 2014

Weekendtrip Coromandel

03 November 2014

Raar weekje
Rob

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 6545

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: