Ein-de-lijk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu Ein-de-lijk - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu

Ein-de-lijk

Door: Robbie

Blijf op de hoogte en volg Rob

30 Augustus 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hi there!

Daar zijn we dan, na een lange en slopende reis ben ik gistermiddag rond half 1 plaatselijke tijd gearriveerd in Nieuw-Zeeland.

Eerste terug naar afgelopen woensdag, samen met ons mam en onze Martin vertrokken naar Schiphol voor de grote reis. Het begon al goed met ruim een half uur vertraging. Omdat ik 's nachts vloog hoopte ik al wat te kunnen slapen tijdens de eerste vlucht van Amsterdam naar Dubai. Niet dus. Maar goed, aangekomen in Dubai moest ik ongeveer anderhalf uur wachten tot ik kon boarden voor de vlucht naar Sidney. Aardig groot daar in Dubai, aangezien ik met de trein naar de volgende gate moest. Op weg naar Sidney had ik een plek bij het raam dus dat was een wat comfortabelere plek om te slapen. Helaas had ik (en zo'n honderd andere passagiers) deze rit een wekker die ongeveer om het half uur ging, een krijsend kind... Overigens heb ik deze reis ook voor het eerst kennis gemaakt met vliegtuigmaaltijden. Gadverdamme, te ranzig voor woorden. Daarom na de reis maar gauw een broodje gescoord in Sydney. Het laatste stuk naar Auckland heb ik bijna geheel geslapen, omdat ik dus in redelijke diepe slaap wakker werd gemaakt was ik aardig naar de tering bij aankomst in Nieuw-Zeeland.

Ik werd opgehaald door de moeder van m'n stage baas. Een aardige vrouw die me al het nodige over het land en de stad vertelde. Om zo snel mogelijk in het ritme te komen ben ik niet naar bed gegaan maar meteen naar het stagebedrijf voor een rondleiding en kennismaking. Omdat ze waren overgestapt op een nieuw soort substraat hadden ze een soort vrijdagmiddagborrelachtig iets na het werk. Hier wat pilsjes meegepakt en het personeel al wat beter leren kennen. Na die drie bier ging het licht ook snel uit.. haha.

Vandaag is het hier qua weer net Nederland, regen regen regen. Dus een mooie mogelijkheid om de Wifi maar eens op te zoeken en weer wat te socializen. De mensen kennen hier trouwens echt geen kouw. Bij 15 graden staan alle deuren wijd open en lopen ze rond een korte broeken. Naar mijn mening iets te koud dus laat die zomer maar komen hier.

  • 30 Augustus 2014 - 07:17

    Ans Hanenberg (alias Mama):

    Ha die Rob!!

    gelukkig vanmorgen vroeg weer de eerste berichten van jou, sinds je aankomst in Nieuw Zeeland ! Nu kunnen wij ook 's nachts weer lekker gaan slapen ;-) .
    Wat het weer betreft, heb je inderdaad weinig vooruitgang geboekt, maar dat gaat alleen maar beter worden daar!
    Hier komt na vandaag de zomer weer even om het hoekje kijken !
    Fijn dat je goed bent opgevangen door de familie, en dan volgende week aan de slag!
    Groetjes van ons allen en tot skype, sms of wattsapp !!

  • 30 Augustus 2014 - 16:34

    José:

    Hoi Rob,

    De start is gemaakt en het leest gemakkelijk. Je hebt een roeping gemist. Nu ik dit schrijf valt het hier met "bakken" uit de lucht. "Evenaren" jullie dit weer? Wel gezellig binnen in een korte broek voor de laptop. Ik ben gelijk op de hoogte dat je een goed kosthuis hebt thuis. Ik vind het vliegtuig eten wel lekker. Ga op je gemak acclimatiseren. Heb je trouwens last van een jetlag? Ik volg je via deze site. Veel plezier en een goede stage.

    Groetjes José

  • 31 Augustus 2014 - 18:08

    Martin:

    He bro! Ja die Kiwi's zijn knettergek met hun korte broeken. Veel plezier en we zien de berichten wel verschijnen!

    Groeten Martin

  • 01 September 2014 - 17:20

    Wim & Carla:

    Ha die Rob,
    Uiteraard gaan wij jou volgen. Jammer van de reis, was dit jouw luchtdoop? Een goede stagemoeder is altijd een voordeel, zeker als ze je ook nog het een en ander wil vertellen over het land en de gebruiken daar. En dan nu flink er tegenaan en veel leren, zodat je daarna ook lekker kan genieten en reizen.
    Als alles volgens plan verloopt komen wij op 4 November aan in Auckland. Wie weet valt voor ons het reizen een beetje mee en hebben we ook nog tijd om jou te bezoeken, als je dat tenminste leuk vind en als jij hier tijd voor hebt.
    Voor nu veel plezier en we lezen het wel.
    gr Wim & Carla

  • 01 September 2014 - 21:45

    Rob:

    Natuurlijk! Jullie zijn altijd welkom Wim en Carla! Laat tegen die tijd maar iets weten als jullie in de buurt zijn.

  • 26 Oktober 2014 - 11:56

    Ria Hanenberg:

    Hoi Rob
    het klinkt goed, ik blijf je volgen.
    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Voor mijn buitenlandse stage ga ik vier maanden vertoeven in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2015

Home sweet home

15 December 2014

Vakantie!!

03 December 2014

Het einde nadert

15 November 2014

Weekendtrip Coromandel

03 November 2014

Raar weekje
Rob

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 603
Totaal aantal bezoekers 6544

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: