Weekendtrip Coromandel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu Weekendtrip Coromandel - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Rob Hanenberg - WaarBenJij.nu

Weekendtrip Coromandel

Door: Robbie

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 November 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zit ik dan, op de vrije zaterdag namiddag te typen. De plannen waren er om vandaag naar de Bay of Islands te gaan maar het weer vraagt erom om lekker binnen te blijven, dus dat doen we dan maar. Overigens was er nog een 'probleem' maar daar kom ik later in het verhaal nog wel op terug.

Eerst terug na twee weken geleden. Een nieuwe werkweek en ik heb zowaar mijn eerste rozen geoogst voor m'n opdracht. Dit was wat later dan verwacht/gehoopt dus ik was wel voort blij dat ze rijp genoeg waren. Daarnaast was het afgelopen week erg druk op het werk. Naast de normale werkzaamheden waren we ook erg druk met de bouw van de nieuwe kas. Deze is voort zover gevorderd dat we steeds meer dingen zelf kunnen doen. Daarnaast waren er verschillende werknemers ziek afgelopen week, een Tsjechisch koppel dat er werkt voor een week of 5 waren 'toevallig' allebei ziek donderdag en vrijdag. Het gevolg hiervan was dat ik iedere dag tot half 6/6 uur aan het werk was. Overigens niet iedereen deed dat, sommige hadden iedere avond zogenaamde belangrijkere dingen te doen en moesten perse om vier uur naar huis... jaja... Maar mij hoor je niet klagen, ik vind het niet erg om wat langer te werken en dit is voor mij de eerste keer dat ik de bouw van een nieuwe kas van zo dichtbij mee maak dus steek ik hier ook nog het nodige van op. Gisteren was een van de Nederlandse mannen die de kas bouwen zo grappig om tegen iedereen te zeggen dat ik jarig was gisteren. Het gevolg was dat ik regelmatig werd gefeliciteerd en bijna hadden we taart in de pauze. Helaas kwamen ze er net op tijd achter dat ik nog een maand of 8 moet wachten voordat ik jarig ben.

Waar de gebruikelijke filmavond op dinsdag plaatsvindt had ik daar anderhalve week geleden geen tijd voor. Er kwam namelijk bekend volk vanuit Holland. Wim en Carla zijn hier op het moment voor hun vakantie, omdat ze een strak reisschema hebben was er alleen op dinsdagavond tijd om wat te doen. Eerst een stuk gewandeld naar de top van Mount Eden. Mount Eden is een van de oude vulkanen midden in Auckland, dit geeft een vrij apart beeld als je op de top staat. Zo ver als je kunt kijken zie je huizen (hoofdzakelijk laagbouw) of water en af en toe zit er dus een begroeide vulkaan tussen. Mount Eden is het hoogste natuurlijke punt van Auckland en geeft daardoor dus een mooi uitzicht. Na de wandeling wat lekkers gaan eten en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan samen met de lekkernijen die Wim en Carla hadden meegebracht vanuit Nederland. Ik was niet de enige die de kruidnoten lekker vond want ze waren binnen een dag foetsie. Harry houdt erg veel van drop dus deze had ik aan hem gegeven, het schijnt dat deze ook niet erg lang op z'n kantoor heeft gestaan.

Op woensdag, donderdag en vrijdag heb ik de avonden thuis gespendeerd met het plannen van een weekend trip naar de Coromandel. Op zaterdagochtend met de auto vertrokken naar de Karangahake Gorge (nee ik kan het nog steeds niet uitspreken..) en daar zo'n vier uur gewandeld. Helaas wel in m'n eentje omdat Jaap ervoor koos om met een bachelor weekend mee te gaan. Maar ik had goeie muziek bij en het was schitterend weer dus het was een prima wandeling. De route leidde na een oude goudmijn, daar aangekomen was er eigenlijk vrij weinig te zien dus dat viel wat tegen. Terug aangekomen op de parkeerplaats m'n weg vervolgd naar de Bed&Breakfast in Coromandel Town. 's Avonds wat pilsjes gedronken met een echtpaar uit Australië en op tijd naar bed gegaan want op zondag moest ik er weer vroeg uit. Om half 8 werd ik opgehaald met een busje voor een bustrip en wandeling door de top van de Coromandel. Waar de grootte van de bus me liet denken dat er toch wel een man of 7-8 mee ging was ik alleen met een echtpaar uit Engeland en uiteraard reisleider Michael. Hij reed ons langs de kustlijn naar het Noorden toe over gravelwegen en wist gigantisch veel te vertellen over vogels, bomen, pinguïns, dolfijnen, regenoverlast en weet ik het allemaal wat. De reis met de bus duurde zo'n drie duur en deze heeft ie helemaal volgepraat. Zo nu en dan een stop om wat foto's maken en uiteindelijk aangekomen bij Fletcher Bay. Vanaf daar stopte de weg en startte de wandeling richting Sandy Bay (inderdaad inspiratieloos). Michael reed op zijn beurt weer dezelfde weg terug om ons weer op te pikken op Sandy Bay. De wandeling duurde zo'n 3,5 uur en we hadden echt geweldig weer voor deze wandeling. Geen wolkje aan de lucht en een licht briesje voor wat afkoeling. Het Engelse echtpaar (geen idee meer hoe ze heten) en ik liepen op hetzelfde tempo behalve als het steil omhoog ging. De man wou zich op steile stukken niet laten kennen en probeerde mij te volgen de eerste 50 meter maar moest toen hoognodig op adem komen haha. Maar een erg mooie wandeling gehad en om half 5 de auto weer gepakt om terug te rijden naar huis. Over twee dagen zo'n 500 kilometer gereden en mooie plekken gezien, wat mij betreft een erg geslaagd weekend!

Afgelopen dinsdag was het Jaaps 24e verjaardag. Hij is dus geboren op 11-11 en ik moet zeggen dat dit erg bij hem past haha. Vanuit Nederland was er een grote doos aangekomen met 40 verjaardagskaarten van zijn vrienden en familie. Ik heb ze allemaal gelezen, mooi om te lezen hoe iedereen hem mist en hem een onvergetelijke tijd toewenst. Er was geen tijd om het op de dag zelf te vieren want het was uiteraard weer tijd voor Cheapy Tuesday. Deze keer naar de film Interstellar. De recensies zijn erg goed voor deze film maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg boeiend vond, al geef ik toe dat ie erg mooi is gemaakt. Omdat Jaaps verjaardag uiteraard niet stilletjes voorbij kon gaan had Monique op donderdag een typisch Hollands potje gemaakt: stamppot met rookworst, smaakte goed!

Gisteravond leek vooraf een rustig avondje te worden, Steffan en Britt zijn een weekend weg en Jaap en ik hadden plannen om dus vandaag naar de Bay of Islands te gaan. Uiteindelijk toch wat bier wezen drinken met Steffans vrienden waar we de afgelopen weekenden mee op zijn getrokken. Met de auto daar naar toe gereden maar we mochten natuurlijk beiden niet meer terug rijden. Uiteindelijk veilig thuisgebracht maar het gevolg was dat we dus geen auto hadden vandaag. Het idee was om deze 's ochtends op te halen maar er was niemand thuis die ons even weg kon brengen. Hierdoor dus vandaag tot 2 uur gekluisterd aan huis gezeten met smerig weer buiten. Omdat ik toch niet heel de dag binnen wou zitten ben ik maar naar het winkelcentrum gereden voor wat dingetjes. Boodschappen gedaan en een paar nieuwe schoenen gekocht, deze zijn wat netter dan de gympies waar ik al 2,5 maand op loop.

Omdat het morgen hetzelfde weer dreigt te worden zijn we maar op zoek gegaan naar wat binnen activiteiten. Morgen dus waarschijnlijk naar Sealife in Auckland, mits we een auto hebben natuurlijk ;)

Dat was het weer! Bedankt voor het lezen!

  • 15 November 2014 - 07:50

    Moeders:

    Ha die Robbie !!

    Skon verhaal en prachtige foto's !!
    Lekker begin van de dag :-)
    Fijn weekend nog, en tot skype !

    Groetjes uit een nat Erp

  • 15 November 2014 - 08:21

    René En Marieke:

    Ha Rob,
    Mooi verhaal weer! Een troost, het is hier ook regenachtig weer! Hopelijk kunnen jullie morgen toch nog op pad.
    Sinterklaas komt vandaag in Nederland dus we zullen vragen of hij wat pepernoten wil bewaren voor jou ;)
    Groetjes René en Marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Voor mijn buitenlandse stage ga ik vier maanden vertoeven in Nieuw-Zeeland.

Recente Reisverslagen:

03 Januari 2015

Home sweet home

15 December 2014

Vakantie!!

03 December 2014

Het einde nadert

15 November 2014

Weekendtrip Coromandel

03 November 2014

Raar weekje
Rob

Actief sinds 26 Aug. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 6542

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2014 - 01 Januari 2015

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: